در حکمی از سوی استاندار تهران، دکتر غلامرضا حبیبی رئیس انجمن مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان تهران، به مدت 3 سال به عنوان عضو هیات امنای کانون کارآفرینان برتر رسمی استان تهران منصوب شد. همزمان، احکام سایر اعضای هیات امنای کانون کارآفرینان برتر رسمی استان تهران نیز ارائه شد.

 

به این منظور، نشستی در تاریخ دهم دی ماه در استانداری تهران برگزار شد. در این نشست، استاندار تهران، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، مدیران کل سایر دستگاه های اقتصادی استان تهران و جمعی از کارآفرینان برتر ملی و کارآفرینان برتر استان تهران حضور داشتند.

 

در این نشست، دکتر غلامرضا حبیبی رئیس انجمن مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان تهران خواستار توجه بیشتر به موضوع “محیط کسب و کار” شد.

 

این کارآفرین برتر ملی گفت: طی 20 سال گذشته و دولت های مختلف، هیچگاه رتبه محیط کسب و کار ایران، وضعیت مناسبی نداشته است و همواره 3 رقمی بوده است. وی به نظام رتبه بندی سهولت کسب و کار بانک جهانی (Ease of Doing Business) اشاره کرد و گفت آخرین گزارش این رتبه بندی مربوط به سال 2021 است که ایران رتبه 127 را کسب کرده است. وی گفت: با توجه به نقایص نظام رتبه بندی قبلی، هم اکنون بانک جهانی، شاخص مشابهی را با عنوان B Ready در دستور کار قرار داده است که اولین نتایج آن در سال 2024 درباره رتبه بندی تعدادی از کشورها اعلام می شود. بهبود محیط کسب و کار در ایران، از یک سو باعث توسعه شاخصهای اقتصادی و سهولت فعالیت کارآفرینان می شود و از سوی دیگر می تواند عاملی برای افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور باشد.

 

کارآفرین برتر استان تهران گفت: محیط کسب و کار، دربرگیرنده شاخصهایی است که خارج از کنترل کارآفرین است و بهبود آن نیازمند مداخلات موثر از سوی حاکمیت و نهادهای حاکمیتی بویژه دولت است. جنس این مداخلات عمدتا از نوع سیاستگزاری است و نیازمند منابع مالی از سوی دولت نیست.

 

دکتر حبیبی رئیس انجمن مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان تهران، از تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به عنوان اقدام ارزشمند و قابل تقدیر از سوی دولت سیزدهم و مجلس یازدهم نام برد ولی آنرا صرفا گامی اولیه و ناکامل در راستای ارتقای محیط کسب و کار کشور دانست.

 

بر اساس احکام صادره از سوی استاندار تهران، علاوه بر دکتر غلامرضا حبیبی رئیس انجمن مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان تهران، حامد ویس کرمی، معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مدیر کل تعاون کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران؛ محمود سیجانی، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران؛ جبرئیل  برادری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران؛ داود طبرسا، مدیرکل اقتصادی و دارایی استان تهران؛ سید محمد رضا گلدانی، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران؛ سیدرضا تقوی، رییس مجمع نمایندگان تهران؛ بشیر انیسی، عضو هیات مدیره کانون؛ مهرداد عالی پور، عضو هیئت رئیسه کانون؛ داوود ادیب، عضو هیئت رئیسه کانون؛ رضا نقی زاده، عضو هیئت رئیسه کانون؛ افشین پاک نهال، عضو هیئت رئیسه کانون؛ علی رسولی زاده، عضو هیئت رئیسه کانون؛ مریم تاج آبادی، عضو هیئت رئیسه کانون و به مدت سه سال به عنوان اعضای هیات امنای کانون کارافرینان برتر رسمی استان تهران منصوب شدند.

 

گفتنی است پیش از این، در نشستی که در سال 1400 برای بررسی اساسنامه کانون کارآفرینان برتر رسمی در وزارت کار برگزار شده بود به پیشنهاد دکتر غلامرضا حبیبی، بنا شد رئیس انجمن مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان به عنوان یکی از اعضای هیات امنای کانون کارآفرینان برتر رسمی استان، حضور داشته باشند.

 

کانون های کارآفرینان برتر رسمی استان ها متشکل از کارآفرینان برتر منتخب در “جشنواره کارآفرینان برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی” می باشند چشنواره کارآفرینان برتر، هر سال در سطوح استانی و ملی برگزار می شود.  در جشنواره سال گذشته، ۶ هزار و ۷۳۷ نفر شرکت داشتند که از این بین، ۲۰۰ کارآفرین برتر استانی در ۳۱ استان انتخاب شد و پس ازانجام داوری‌های متعدد و بررسی های میدانی، نهایتاً ۱۹ نفر به عنوان کارآفرین برتر ملی انتخاب شدند. این تشکل ها با هدف شناسایی چالش های زیست بوم کارافرینی استان ها و شبکه سازی بین کارآفرینان کل کشور به عنوان اتاق فکر مدیران دولتی هر استان ایفای نقش می کنند.