دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی ایران و انجمن مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان تهران در نشستی که روز دوشنبه 6 آذر ماه ۱۴۰۲ برگزار شد تفاهم نامه ای با هدف توسعه همکاری­های مشترک علمی- تحقیقاتی، اجرایی و بهره مندی از ظرفیت‌ها و توانایی‌های متقابل، امضا کردند.
این تفاهم نامه به امضای آقای دکتر رضا فلک، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران و آقای دکتر غلامرضا حبیبی رئیس هیات مدیره انجمن مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان تهران رسیده است.

 

در این نشست، خانم دکتر مخبر سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت و آقای دکتر بارانی سرپرست دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی ایران، حضور داشتند.

 

طرفین با امضای تفاهم نامه مذکور تصمیم دارند در زمینه های ذیل، همکاری های خود را توسعه دهند:

 

–  اجرای طرح های پژوهشی کاربردی مشترک و انتقال دانش و فناوری در سطوح استانی، ملی، منطقه ای و بین المللی

– مشارکت در راه اندازی مراکز تحقیق و توسعه(R&D) جهت ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات، خدمات و همکاری در تولید محصولات دانش بنیان و کارآفرینانه

– در تعریف و حمایت از اجرای پایان نامه ها در جهت تجاری سازی و رفع نیازهای جامعه و ارتباط با صنعت

– تجاری سازی یافته­های پژوهشی

– تامین هزینه­های مورد نیاز پروژه­های مشترک اولویت­دار بر اساس آیین­نامه مالی و معاملاتی دانشگاه

– برگزاری نشست های علمی- تخصصی و کاربردی و مشارکت در زمینه کارآفرینی

– طراحی و اجرای کارگاه­ها و دوره­های آموزشی تخصصی طبق نیازسنجی، بصورت حضوری یا آموزش مجازی با استفاده از زیرساخت­های آموزش الکترونیکی دانشگاه و انجمن در زمینه کارآفرینی و تجاری سازی

– ارتقای توانمندی‌های کارآفرینی دانشجویان مبتنی بر مدل هرم تربیت فن‌آفرین و کارآفرین

– فراهم‌آوری خدمات مشاوره کسب و کار بصورت حضوری و آنلاین

– حمایت از تدوین مدل‌ها و طرح‌های کسب و کار هسته‌های فن‌آفرین و کارآفرین

– حمایت از ایجاد هسته‌های نوآوری، فن‌آفرینی و کارآفرینی بویژه در ارتباط با فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی و سلامت هوشمند، فناوری زیستی، فناوری نانو و فناوری اطلاعات و ارتباطات

– شتابدهی و پیش شتابدهی هسته‌های فن‌آفرین و کارآفرین بصورت آنلاین و حضوری

 

 

دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1354 تاسیس شده است و در حال حاضر 9400 دانشجو، 1100 عضو هیات علمی، 13000 نیروی انسانی، 19 بیمارستان و 55 پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی دارد. سلامت 5 میلیون و 500 هزار نفر در غرب و شمال غرب تهران و 5 شهرستان، تحت پوشش این دانشگاه قرار دارد. دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اساس آخرین رتبه بندی دانشگاه های جهان (تایمز 2022) در جایگاه 600 تا 800 دانشگاه های برتر جهان قرار دارد. بخش مهمی از قطب های علمی وزارت بهداشت، متعلق به این دانشگاه است.

 

انجمن صنفی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان تهران، تشكل غير دولتي، غير انتفاعي و غير سياسي است  که در سال 1395 تاسیس گشته است. این انجمن، نهاد صنفی متشکل از مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، شتابدهنده ها، کافه های کارآفرینی و فضاهای کاری مشترک استان تهران می باشد. هم اکنون بیش از 100 مرکز در استان تهران مشغول فعالیت هستند. این مراکز مجموعا صدها هیات علمی و کارشناس و نیروی پشتیبان دارند که ماموریت آنها ارائه مشاوره و پشتیبانی از کارآفرینان در سطح استان تهران است و هر ساله هزاران مورد مشاوره و خدمت متنوع به بنگاه های اقتصادی و فعالان کسب و کار ارائه می کنند.

 

در این نشست، تفاهم نامه دیگری نیز میان دانشگاه علوم پزشکی ایران و موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان به امضا رسید. آقای دکتر فلک معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران و آقای دکتر غلامرضا حبیبی، مدیرعامل موسسه فرزان، این تفاهم نامه را امضا کردند.