به نام آنکه جان را فکرت آموخت

روسا و اعضای محترم هیات مدیره انجمن های صنفی استانی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی
مدیران محترم مراکز مشاوره کارآفرینی، شتابدهنده ها، کافه های کارآفرینی و فضاهای کاری مشترک کشور

سلام و درود فراوان
بار دیگر، هفته کارآفرینی فرا رسیده است و این بار، جامعه کارآفرینی کشور، نخستین هفته کارآفرینی را در قرن جدید گرامی می دارد.
امسال در شرایطی به استقبال هفته کارآفرینی می رویم که تعداد مراکزمان، از 600 مرکز گذشته است و هر روز شاهد تلاش و اهتمام شبکه ای از هزاران مدیر خبره، هیات علمی، مشاور و کارکنان این مراکز برای پشتیبانی از کارآفرینان، تولید کنندگان و فعالان اقتصادی در 31 استان کشور هستیم.

بنا بر اطلاع رسانی و برنامه های اعلامی از سوی انجمن های استانی و مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، انتظار می رود امسال نیز همچون سال های گذشته و بیش از آن، شاهد برگزاری رویدادهای متنوع، همایش ها و وبینارها، انتشار نشریات و کتب و برنامه های چندرسانه ای، برگزاری نشست های هم اندیشی و …. در سطح کشور باشیم.

این مهم علیرغم شرایط خاص کشور از جمله چالش های اقتصادی و اجتماعی و دشواری های موجود در فضای کسب و کار و فضای مجازی، به همت والای شما فرهیختگان، شکل گرفته است. درود و صد درود بر شما و همت بلندتان…

خوشبختانه پس از ماه ها، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتخاب وزیر، به سمت تثبیت حرکت می کند. در چنین شرایطی انتظار می رود با اتخاذ سیاست های درست از سوی مسئولین امر در سطوح مختلف وزارتخانه، شاهد اعتلای کارآفرینی در کشور و همچنین تثبیت جایگاه مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در زیست بوم کسب و کار و کارآفرینی باشیم.

کارآفرینی، ارزش آفرینی بواسطه نوآوری است. به فضل الهی طی سال های اخیر، شاهد ارتقای جایگاه کشورمان در حوزه نوآوری بوده ایم؛ اما در طی دو دهه گذشته، رتبه فضای کسب و کار ایران (مطابق شاخص سهولت کسب و کار اعلامی از سوی بانک جهانی) همواره 3 رقمی بوده است. لذا از مدیران، سیاستگزاران و تصمیم گیران درخواست می گردد تدابیر لازم را جهت بهبود فضای کسب و کار، ایجاد ثبات اقتصادی و اجتماعی و مهار تورم و هزینه های تولید اتخاذ نموده و تا زمانیکه راهکارهای جایگزین و مورد وثوق فعالان اقتصادی در سطح کشور، ارائه نشده است از اعمال سیاست هایی که باعث محدودیت و پسرفت فضای کسب و کار در بستر فضای مجازی می شود اجتناب شود؛ خصوصا که تحقق شاخصهای مورد نظر و اعلامی دولت محترم جهت اشتغال، نیازمند همت مضاعف است.

سال جاری با نام “سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین” مزین شده است لذا از مسئولین درخواست می نماییم که درادامه تدابیرشان از ابتدای سال جاری و با توجه به شرایط کنونی، اقدامات موثرتری جهت حمایت از کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط از جمله و بویژه کارآفرینان دانش بنیان و فعالان فضای مجازی، که بخش بزرگی از اشتغال در کشور را تامین می نمایند، اتخاد کنند.

هیات مدیره کانون سراسری مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی با همدلی و تلاش وافر، جهت بهبود جایگاه مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی اهتمام داشته است و هم اکنون نیز تلاش دارد مجمع عمومی کانون را طی هفته های آتی آنچنان که شایسته شما سروران عزیز است برگزار نماید.

امید است همدلی و همکاری میان مراکز، انجمن های استانی و هیات مدیره کانون، با همراهی مسئولین امر در نهادهای مختلف، بویژه ستاد وزارتخانه و ادارات استانی، زمینه ساز تحول و رشد کارآفرینی در سطح کشور عزیزمان باشد. ان شاءا…

هیات مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی