همزمان با آغاز سال نو و شروع دوره مدیریت دکتر رحیم سرهنگی به عنوان رئیس جدید موسسه کار و تامین اجتماعی، دکتر غلامرضا حبیبی رئیس انجمن صنفی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان تهران با ایشان دیدار کرد.

در این دیدار دکتر حبیبی شروع کار دکتر سرهنگی رئیس جدید موسسه کار و تامین اجتماعی را تبریک گفت و برای ایشان در سال نو آرزوی موفقیت روزافزون نمود. وی آمادگی انجمن صنفی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان تهران و کانون سراسری انجمن های صتفی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی را برای همکاری با موسسه اعلام نمود. دکتر حبیبی همچنین ابراز امیدواری کرد دکتر سرهنگی همانند زمان راهبری اداره کل توسعه کارآفرینی وزارت کار، همچنان به پشتیبانی و همکاری نزدیک با مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی و نهادهای صنفی مربوطه ادامه دهد.

در این دیدار دکتر سرهنگی ساختار و عملکرد موسسه کار و تامین اجتماعی را توضیح داد. وی گفت: موسسه دارای قدمتی طولانی است و از سال 1349 تاسیس شده است و در نقش معاونت پژوهشی وزارت تعادون، کار و رفاه اجتماعی ایفای نقش می نماید.

وی بر تداوم همکاری با مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در دوره جدید تاکید کرد.

دکتر سرهنگی به اجرای برنامه تربیت مدرس و رهیار (مربی) کسب و کار اشاره کرد و آنرا فرصت خوبی برای توانمندسازی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی دانست. ایشان به کیفیت بالای این برنامه و محدودیت ظرفیت آن نیز اشاره کرد. دکتر سرهنگی همچنین یکی از ظرفیت های بالقوه همکاری را در زمینه انتشارات موسسه کار و تامین اجتماعی دانست.

در ادامه دکتر حبیبی به سوابق مذاکرات صورت گرفته از سوی انجمن صنفی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان تهران با موسسه کار و تامین اجتماعی اشاره نمود. وی گفت: محور گفتگوهای قبلی با موسسه، در زمینه برگزاری برنامه های آموزشی مشترک و همچنین اجرای طرح عارضه یابی و مدیریت بحران در بنگاه های بحران زده و مشکلدار بوده است.

گفتنی است دکتر رحیم سرهنگی از سال ۱۳۹۶ تا اواخر سال 1400 مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود. از دیگر سوابق ایشان می توان به مدیر برنامه ریزی و توسعه بانک قرض الحسنه رسالت،  مدیر پروژه های پژوهشی پژوهشکده سیاستگذاری علم و فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف و پژوهشگر برتر وزارت کار اشاره کرد.

پیش از این دکتر رضا شریعت، سرپرستی موسسه کار و تامین اجتماعی را بر عهده داشت.

طبق اساسنامه موسسه کار و تامین اجتماعی، رییس موسسه با تایید کلیه اعضای هیات امنای موسسه متشکل از وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان ریاست هیات امناء، وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به همراه ۳ نفر نمایندگان کانون عالی کارفرمایی و ۳ نفر نمایندگان کانون های عالی کارگری اناجم می گیرد .

موسسه در ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۴۹ تاسیس شده است و ماموریت های مختلف آموزشی و پژوهشی در زمینه های کار، تعاون و تامین اجتماعی بر عهده دارد. این موسسه تنها نهاد هیات امنایی در کشور است که بر اساس قانون و به صورت سه جانبه با حضور نمایندگان دولت، تشکل های کارگری و کارفرمایی اداره می شود.