قرارداد اعطای نمایندگی میان صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و کانون سراسری مراکز مشاوره کارآفرینی به امضا رسید. بر اساس این قرارداد، نمایندگی کشوری صندوق ضمانت تعاون به کانون کشوری مراکز مشاوره کارآفرینی واگذار می گردد و کانون کشوری مراکز مشاوره کارآفرینی و مراکز تحت پوشش آن در استان ها، نمایندگی صندوق را در چارچوب وظایف محوله بر عهده خواهند داشت.
    این قرارداد در تاریخ 1 بهمن ماه 1399 به امضا نمایندگان دو طرف دکتر مهدی حسین نژاد مدیرعامل و عبدالرضا کریم پور عضو هیات مدیره صندوق ضمانت تعاون و مهندس محمود جانی درمیان رئیس و دکتر غلامرضا حبیبی دبیر کانون کشوری مراکز مشاوره کارآفرینی رسید.
    معرفی خدمات صندوق از طریق تبلیغات و اطلاع رسانی، بررسی، پذیرش و تشکیل پرونده، بازدید از طرح های متقاضی خدمات صندوق اخذ وثایق و تضمینات متقاضیان، ارائه گزارش های لازم از جمله گزارش اطلاعات اعتباری متقاضی و ضامنین ضمانت نامه، پیگیری های لازم در خصوص وصول مطالبات صندوق، پاسخگویی به متقاضیان صدور ضمانت نامه، نظارت و پایش و ارائه گزارش و سایر خدمات در چارچوب ضوابط صندوق در زمره ماموریت های نماینگی قرار می گیرد.
    صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، براساس مصوبه 1388/12/10 هیات وزیران و ابلاغیه شماره 47302 مورخ 1390/03/01 بانک مرکزی به منظور حمایت از سرمایه گذاری‌های مولد و اشتغال‌زا، به خصوص حمایت از جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان یکی از موسسات وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل گردیده و مشغول فعالیت می باشد .ماموریت این صندوق صدور ضمانت نامه برای تعاونی ها و کسب و کارهای کوچک . متوسط می باشد.
    کانون کشوری مراکز مشاوره کارآفرینی، تشکل صنفی کشوری مراکز مشاوره کارآفرینی می باشد که رسالت آن سازماندهی و هماهنگی امور مراکز مشاوره کارآفرینی در سطح کشوری می باشد. این کانون متشکل از انجمن های صنفی استانی است. هم اکنون بیش از 300 مرکز مشاوره کارآفرینی در 31 استان و بیش از 60 شهر کشور مشغول ارائه مشاوره و خدمات کارآفرینی می باشند.
    مذاکرات مربوط به امضای این قرارداد از زمان حضور و سخنرانی دکتر مهدی حسین نژاد مدیرعامل صندوق در همایش سالانه مراکز مشاوره کارآفرینی آغاز شد و با امضای این قرارداد به نتیجه رسید.
    مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی بازیگرانی مهم اما نوظهور می باشند و امضای این قرارداد، گامی موثر برای تثبیت جایگاه مراکز در اکوسیستم کارآفرینی می باشد